Květen 2016

Příjezd

28. května 2016 v 6:27
Příjezd ke škole v 7. hodin.

Čtvrtek 26. 5. 2016

27. května 2016 v 7:02
Dnešní den patřil příznivcům přírody a pohybu v ní. Celé dopoledne nám vyplnila místní Zoo s přidruženým dinoparkem. I zde mají bílé tygry, červené pandy, ale třeba i medvědy, nosorožce a mnoho prolejzaček a atrakcí.
Po typicky holandském obědě v Zoo (smažené hranolky s majonézou) se naše velká skupina vydala 3,5 km lesem. Příjemná procházka měla konec na farmě, kde jsme si zahráli farmářský golf přímo na pastvinách zdejších kraviček- holandského plemene.
Před 5. hodinou večer jsme se rozcházeli příjemně unaveni do rodin, kde čekal každého z nás rozličný program od tréninku plavání až po taneční párty.
Konečně nám celý den svítilo sluníčko a z tváří našich studentů jsou již viditelné známky spokojené únavy. Denně máme v nohách několik km chůze a jízdy na kole. Všechny zdravíme.

Středa 25. 5. 2016

26. května 2016 v 17:46
Dnešní návštěvu Amsterdamu jsme zahájili projížďkou po amsterdamských kanálech. Dále jsme se přesunuli do muzea "THE DUNGEON", kde jsme se rázem ocitli v ulicích tohoto města před mnoha a mnoha lety. Stali jsme se herci a byla z nás posádka lodi Batávia, byli jsme účastníky soudu, upalovali čarodějnice…
Naše cesta pokračovala ke květinovému trhu. Po krátké nákupní pauze a ochutnávce sýrů jsme se přesunuli do Rijkmuzea. Zde se nám naskytla možnost shlédnout nejznámější Rembrantův obraz NOČNÍ HLÍDKA a obrazy dalších holandských mistrů. Při zpáteční cestě jsme pokoupili suvenýry v místních obchůdcích a protože byl čas odjezdu, přesunuli jsme se k autobusu.
Přes nepatrný déšť se nám den vydařil a pokračoval večeří a programem v rodinách.

ÚTERÝ 24. 5. 2016

25. května 2016 v 8:14

Dnes byl celkem náročný den. Ráno se většina našich studentů přepravila ze svých domovů na kolech do školy, kde nás přivítal pan ředitel Daan Fens.

Pracovalo se ve třech skupinách i v menších týmech. Absolvovali jsme čtyři vyučovací hodiny
(English, Chemistery, Biology) a začali jsme pracovat na společných projektech.

Odpoledne jsme prošli město a poznávali památky, vystoupali 350 schodů na věž a projeli se po kanálu Amersfoortu. Poté následoval program v rodinách. Někteří tak vyrazili do restaurace, bowlinng nebo ochutnali speciality od místních maminek.

Pondělí 23. 5. 2016

24. května 2016 v 8:11
Po snídani v autobuse jsme se přesunuli na 10 hodinu do zábavního parku v očekávání lepšího počasí, kterého jsme se nedočkali.
Tento den můžeme proto nazvat jako den v aquaparku.:) Dopoledne celkem silný déšť, ale odpoledne jsme jako šmoulí směna v pláštěnkách zdolali většinu atrakcí.
Kolem čtvrté hodiny nás náš slovaňácký autobus převez do Amersfoortu, kde na nás čekali naši holandští kamarádi s rodiči. Společně jsme se přesunuli do nových domovů. Předali jsme dary, ochutnali první večeři a snažili jsme se využít své znalosti a jazykové dovednosti.

Cesta 23.5.2016

23. května 2016 v 6:49 Projekty
Pondělí 23.5.2016
Cesta rychle ubíhala.
Jsme na místě a čekáme na otevření Eftelingu.
Podařilo se nám sklopit víčka a načerpat síly na dnešní den.
Posnídáme v autobusu a pak hurá do parku.
Počasí deštivé, ale teplota už 16 stupňů. Zdravíme:-)))

Neděle 22.5.2016
Druhá zastávka v Německu. Stále teplo 22 stupňů.
Mírně poprchává. Na svačinkách se poctivě pracuje.
Cesta nám zatím ubíhá.

Odjezd 22 .5. 2016

22. května 2016 v 17:28 | EB
Milí kamarádi, žáci a rodičové,

nastal okamžik odjezdu. Sraz máme v 17.45 hod před školou ZŠ Dobiášova. Poté se nalodíme a během půl hodinky vyrazíme do Holandska.
Vybavte se oblečením do deště, neboť první den nám proprší a bude mnohem chladneji než u nás.

Držte nám pěsti, ať se nám počasí vylepší. Zítra nás čeká Efteling.Mrkající

Schůzka

11. května 2016 v 15:44 | EB

PROJEKT HOLANDSKO 2016

Schůzka rodičů: v pondělí 16. 5. 2016 od 17 hod ve sborovně školy

Program:
  • informace o průběhu projektu
  • finance
  • seznámení s programem v Nl